Кількість
|
Вартість
|
||
|
До нашого часу дійшли тисячі фотографій Києва та його жителів середини ХІХ — початку ХХ століття. Це небагато, якщо порівнювати із сучасним потоком фото у соцмережах, але достатньо, щоб сформувати образ міста того часу.
Втім, розглядаючи старі світлини, варто пам’ятати і про те, що перед нами — ідеалізований Київ і кияни. Адже лише фотограф визначав, що саме і з якого ракурсу потрапить у об’єктив. Крім того, із появою нового медіуму з’явилися й нові традиції — відвідувати фотоальє у парадному одязі, обмінюватися фотографіями із родичами і друзями, фіксувати на фото важливі події тощо…
Доктор історичних наук Геннадій Казакевич п’ять років ґрунтовно досліджував київську ранню фотографію: по крихтах збирав і вивчав архівні джерела, пов’язані з роботою київських фотографів і фотоательє; опрацьовував візуальні матеріали. Результатом його досліджень стала праця «Місто світла й тіні», опублікована у новому випуску «Антиквару».
Тож «Антиквар» №138 — це монографічне видання, з більшим обсягом, ніж зазвичай (186 сторінок), наповнене історичними світлинами Києва середини ХІХ — початку ХХ століття (близько 250 фото). Особлива «родзинка» числа — унікальні фотоматеріали з Музею Шереметьєвих, що описані та опубліковані вперше.
4
Читайте у номері:
- про техніку ранньої фотографії: обладнання, умови для зйомки, обробку перших київських фото,
- про те, як виглядав Київ на ранніх фото, яку «візуальну ідентичність» створювали для нього закордонні і київські фотографи,
- про роботу перших фотографів у Києві: найвідоміші фотоательє і послуги, які вони пропонували; ціни та зарплати фотомайстрів; навчання і дозволи, щоб відкрити фотозаклад;
- про портрети української інтелігенції з унікального альбому Софії Єгунової-Щербини;
- про портретні фото киян на зламі ХІХ–ХХ століть — коли і з якою метою їх створювали, як оформляли, якими були композиція та пози моделей тощо;
- також — про фотографії в народних строях, групові портрети, нелегальні фото «під червоним ліхтарем»;
- про фотографів, що прагнули розвивати художню фотографію — їхнє життя, прагнення і досягнення у фотомистецтві;
- про перші київські фото у жанрі спортивного репортажу;
- фото історичних подій — Першої світової війни та Української революції 1917–1921 років;
- перші фотовиставки тощо.